انواع مختلف اختلال دوقطبی
نوشته شده توسط : محدثه

 

بسیاری از مردم نمی دانند که در واقع انواع مختلفی از اختلال دوقطبی وجود دارد . همه با علائم خاص خود مشخص می شوند. اگرچه آنها شبیه به هم هستند، اما مهم است که بدانید چه نوع اختلال دوقطبی دارید تا بتوانید درمانی را دریافت کنید که بهترین نتیجه را برای شما دارد.

اختلال دوقطبی 1

برای تشخیص اختلال دوقطبی 1، فرد باید حداقل یک دوره هیپرشیدایی داشته باشد که ناشی از مصرف دارو نباشد. با این حال، فردی که از دوقطبی 1 رنج می برد، ممکن است یک دوره افسردگی را تجربه نکند. علائم اختلال دوقطبی معمولاً بسیار واضح است و شکی در مورد وجود چیزی در بیمار باقی نمی گذارد.

اختلال دوقطبی 2

اختلال دوقطبی 2 شامل یک دوره افسردگی اساسی که بیش از 2 هفته طول می کشد، همراه با حداقل 1 دوره هیپومانیک است. گاهی اوقات دوقطبی 2 به اشتباه به عنوان اختلال افسردگی اساسی تشخیص داده می شود ، زیرا افسردگی علامت اصلی است، به خصوص زمانی که هیچ علائم شیدایی دیده نشده باشد.

سیکلوتیمیا

سیکلوتیمیا نوعی اختلال دوقطبی است که در آن فرد دوره‌های هیپومانیا و افسردگی را تجربه می‌کند، اما شدت آن‌ها بسیار کمتر و برای دوره‌های کوتاه‌تر خواهد بود. این دوره‌ها بین ماه‌هایی که خلق و خوی آن‌ها ثابت است، خواهد بود. علائم سیکلوتیمیا آنقدر شدید نیست که بتوان آن را به عنوان اختلال دوقطبی 1 یا دو قطبی 2 طبقه بندی کرد.

دوچرخه سواری سریع

دوچرخه سواری سریع یک شکل شدید از اختلال دوقطبی است که زمانی تشخیص داده می شود که فرد در طی یک سال بیش از 4 دوره شیدایی (هیپر یا هیپو) یا دوره افسردگی را تجربه کند. در کنار داشتن اپیزودهای شیدایی یا افسردگی بیشتر، یک چرخه‌نورد سریع نیز به ندرت میان‌ایندی خواهد داشت، به این معنی که آنها از بالا به پایین و دوباره به اوج برمی‌گردند، بدون وقفه. این می تواند با هر نوع اختلال دوقطبی همراه باشد. همچنین ممکن است فقط به طور موقت به دلیل تغییر در زندگی یا داروهای افراد ایجاد شود.

دوچرخه سواری سریع می تواند توانایی فرد برای عملکرد طبیعی را مختل کند و کیفیت زندگی او را بدتر کند.





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: